Niebezpieczna sytuacja na przejeździe kolejowym
Do niebezpiecznego zdarzenia doszło na przejeździe kolejowym w rejonie miejscowości Knyszyn, gdzie kierujący samochodem osobowym zbliżając się do przejazdu kolejowego nie zachował szczególnej ostrożności. Mężczyzna wjechał na przejazd kolejowy, kiedy opuszczanie zapór już się rozpoczęło i tam utknął. Na szczęście nie doszło do tragedii.
Do niebezpiecznego zdarzenia doszło na przejeździe kolejowym w rejonie miejscowości Knyszyn. Kierowca samochodu osobowego zbliżając się do przejazdu kolejowego nie zachował szczególnej ostrożności i wjechał na przejazd kolejowy, kiedy opuszczanie zapór już się rozpoczęło. W ten sposób utknął pomiędzy szlabanami. Na szczęście nie doszło do tragedii. Policjanci ustalili właściciela pojazdu. Teraz za popełnione wykroczenie grozi mu mandat karny w kwocie 2000 złotych oraz 15 punktów.
Pamiętajmy, aby w rejonie przejazdu kolejowego zachować szczególną ostrożność i stosować się do obowiązujących przepisów. Natomiast w sytuacji kryzysowej nie wolno ryzykować, należy zjechać z torów, nawet jeśli będzie to wymagało wyłamania rogatki. Niewielka siła nacisku pozwoli bezpiecznie wyłamać zapory.
Policjanci przypominają !!!
• kierujący pojazdem zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez niego, ma obowiązek zachować szczególną ostrożność;
• przed wjechaniem na tory kierujący winien upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
• kierujący powinien prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
• w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym należy niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
• objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
• wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
• wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
• omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
Pobierz plik (format mp4 - rozmiar 728.13 KB)
