Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej Komendy Powiatowej Policji w Mońkach
Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, Dz.U. z 2022 r. poz. 2240), osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej (dalej: „wniosek o zapewnienie dostępności”).
Wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
W celu złożenia wniosku można skorzystać z formularza, który został przygotowany przez PFRON.
Formularz zawiera instrukcję wypełniania wniosku. Wsparcie w wypełnieniu formularza zapewniają dyżyrujący pracownicy PFRON, na infolinii: 22 581 84 10.
Złożenie wniosku
Wypełniony wniosek o zapewnienie dostępności można:
- pierwszy sposób - wysłać na adres: Komenda Powiatowa Policji w Mońkach, Alei Niepodległości 7, 19-100 Mońki
- drugi sposób - złożyć osobiście w Komendzie Powiatowej Policji w Mońkach, Alei Niepodległości 7, od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godz. 7:30-15:30.
- trzeci sposób - przesłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: komendant.kpp@monki.bk.policja.gov.pl
- czwarty sposób - przesłać na skrzynkę ePUAP
Terminy realizacji wniosku
- Wniosek będzie zrealizowany nie później niż 14 dni od dnia złożenia wniosku.
- Jeżeli nie będzie można zrealizować wniosku w terminie 14 dni, to Komenda Powiatowa Policji w Mońkach poinformuje o powodach spóźnienia i da nowy termin, nie dłuższy niż dwa miesiące od dnia złożenia wniosku.
- Jeżeli występują inne powody i nie można zapewnić dostępności, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, to Komenda Powiatowa Policji w Mońkach zawiadamia o braku możliwości zapewnienia dostępności, uzasadnia swoje stanowisko i proponuje dostęp alternatywny.
Postępowanie skargowe
W przypadku, gdy Komenda Powiatowa Policji w mońkach nie zapewni wnioskodawcy dostępności, to wnioskodawca ma prawo złożyć skargę na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, patrz link w tekście.
Informacja na temat sposobu złożenia skargi na brak zapewnienia dostępności, patrz link w tekście.
Pod tekstem jest druk RODO, który należy pobrać i wypełnić, a potem dołączyć do skargi.
Film wniosek_2.mp4
Pobierz plik wniosek_2.mp4 (format mp4 - rozmiar 28.89 MB)