Kochasz? STOP Wariatom Drogowym
1 sierpnia rusza trzecia odsłona kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Tym razem skierowana jest przede wszystkim do osób najbliższych kierowcom, które mogą wpłynąć na ich zachowania podczas jazdy. Cel nieustannie ten sam - poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kampanię wspólnie organizują Policja i Fundacja PZU.
NIEBIESKIE SERCE – to symbol tegorocznej
kampanii. Udostępnione zostanie
pasażerom realne narzędzie wpływu na zachowania kierowców i naprawdę sprawi,
że na polskich drogach będzie bezpieczniej. Niebieskie serce wręczone kierowcy
przez bliską mu osobę, która go kocha, może być tym jedynym impulsem, który
sprawi, że kierowca opamięta się na drodze.
Można je będzie powiesić np. przy lusterku w samochodzie. Ma ono przypominać
kierowcy, że jest kochany, że w domu czekają na niego bliscy i dlatego powinien
jechać ostrożnie.
Stop Wariatom Drogowym to działanie, które z pewnością skutecznie wzmocni proces budowania współodpowiedzialności obywateli za bezpieczeństwo przestrzeni publicznej, w tym w ruchu drogowym, co jest również od kilku lat priorytetem pracy polskiej Policji. Dzięki takim kampaniom, ale tak że pracy wielu służb, w tym Policji, stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym z roku na rok poprawia się.