UWAGA NA OSZUSTÓW - PODAJĄ SIĘ ZA PRACOWNIKÓW BANKU - Aktualności - KPP Mońki

Aktualności

UWAGA NA OSZUSTÓW - PODAJĄ SIĘ ZA PRACOWNIKÓW BANKU

Data publikacji 13.07.2021

Oszuści nie odpuszczają. Tym razem podają się za pracowników banku. Ich ofiarą padła 24-letnia mieszkanka powiatu monieckiego, która na swoim telefonie zainstalowała aplikację na prośbę oszusta dzwoniącego z numeru infolinii banku. W ten sposób mieszkanka powiatu monieckiego straciła 9 tysięcy złotych.

W piątek, po południu, do monieckiej komendy zgłosiła się 24-latka, która przekazała policjantom, że została oszukana przez mężczyznę podającego się za pracownika banku. Jak opowiedziała mundurowym, sam telefon od konsultanta wydawał się wiarygodny, bo na jej aparacie wyświetlił się numer infolinii jej banku. Dzwoniący poinformował mieszkankę powiatu monieckiego, że ktoś próbował zaciągnąć pożyczkę na jej koncie. Mężczyzna nie przerywając połączenia polecił kobiecie zainstalować na telefonie aplikacji, która miała poprawić poziom bezpieczeństwa i uchronić ją przed utratatą pieniędzy. Jak się okazało rzekomy pracownik banku był oszustem, a zainstalowana aplikacja dała mu dostęp do jej konta i umożliwiła mu kradzież pieniędzy z konta 24-latki.

Po zainstalowaniu aplikacji kobieta przekazywała oszustowi trzykrotnie kody BLIK, bo uwierzyła, że w ten sposób rzekomy konsultant zablokuje jej pieniądze na koncie. Następnie mężczyzna "przełączył" rozmowę do pracownicy banku, która miała pomóc kobiecie cofnąć wniosek o pożyczkę. Oszustka powiedziała 24-latce, że musi jednak dokończyć formalności, a po przelaniu pieniędzy na konto, spłaci nimi zaciągniętą przez oszustów pożyczkę. Ten czwarty przelew miała dokonać za pomocą czek BLIK. Kobieta nie była świadoma, że te wszystkie działania doprowadziły do wypłaty pieniędzy z jej konta. W ten sposób mieszkanka powiatu monieckiego straciła 9 tysięcy złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.